Bloemkoolrijst

Had al verschillende berichten gelezen over bloemkoolrijst dus moest ik dit ook maar eens proberen. Wist nog niet eens wat bloemkoolrijst was en hoe ik dit moest maken voor ik hier aan begon!

Moet zeggen dat ik de bloemkoolrijst heel erg lekker vond en dat ik het zeker vaker ga maken. Zelfs ons meisje vond het heel erg lekker! Het is ook perfect als je wat minder koolhydraten wil eten. Probeer het zelf maar eens! 



Dit recept is voor 2-3 personen:

1 bloemkool
1 ui
2 tenen knoflook
1 prei

1 punt paprika
2 bosuitjes
1 flinke eetlepel paprika poeder
1 flinke eetlepel kerrie poeder
een scheutje ketchap manis


Maal de bloemkool fijn in de keukenmachine. Zodat het op rijstkorrels lijkt.
Snij de ui, knoflook, prei, paprika en bosuitjes in stukjes.

Neem een wokpan, doe er wat olijfolie in en zet het fornuis aan........
Fruit de ui en de knoflook en doe hier alvast een heel klein beetje ketchap manis bij.
Vervolgens doe je de prei, paprika en de bosuitjes erbij. Dit roerbak je voor ongeveer 5 minuten daarna doe je de bloemkoolrijst erbij. Deze roerbak je voor ongeveer 2 minuten mee.
Als laatste doe je de kruiden en de ketchap manis toe. Roer dit even goed door.
Zet het vuur laag en laat het nog even nagaren.
Bak er eventueel nog een eitje bij.

Eet smakelijk!



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Wat heeft Next Lifestyle voor mij gedaan?

Cellulitis: Hoe kom je er vanaf?